Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

Εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Λύο..... (141)

...Καλοβυρνάς, με το υπέροχο "Πλαθολόγιο Λέξεων" των εκδόσεων Intro Books (ISBN:960-6680-12-6) αλλά και τη νέα "απουστειρωμένη" έκδοση του Πλαθολογίου (εκδόσεις IntroBooks 2008, ISBN: 978-960-6680-48-9). Ας προσπαθήσουμε (έστω και ως ανάξιοι μιμητές) να καταγράψουμε ορισμένα ακόμα λήμματα.


Ξελογάστρα, η: ταβέρνα ή ρεστωράν με εξαιρετικό φαγητό που διακρίνεται ιδίως για τα πιάτα «της γάστρας». Όποιος πάει, η γεύση, η νοστιμιά, του μένει αξέχαστη και θέλει οπωσδήποτε να ξαναπάει. Π.χ. «- Ααααχ! Αυτή η ξελογάστρα!», «- Τί λες βρε; Δεν ντρέπεσαι; Μπροστά μου;», «- Μα τί λες αγάπη μου;», «- Ποιά είναι αυτή η σουρλουλού, που για χάρη της στενάζεις;», «- Μα τί λες καλή μου; Εγώ λέω για την Μαραμένη Κληματαριά, που φάγαμε το Σάββατο. Ααααχ! Αυτό το κατσικάκι με πατατούλες στη γάστρα… αξέχαστο μού‘ χει μείνει. Μμμμμμ! Τί νοστιμιά ήταν αυτή;», «- Αα, αυτό ήτανε; Ε, να πάμε τότε κοιλιοδουλογουρουνάκι μου. Σου χαλάω εγώ χατίρι;».

Δεν υπάρχουν σχόλια: