Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

Του βιολιστή το λιβάδι


Του βιολιστή το λιβάδι (Fiddler's Green) είναι σύμφωνα με τη Βρεττανική - Ιρλανδική παράδοση, ένας τόπος μεταθανάτιας ζωής για ψαράδες και ναυτικούς, ένα καταπράσινο μέρος (τόπος χλοερός) όπου ηχεί ασταμάτητα μουσική βιολιού. Το ομώνυμο τραγούδι είναι του Άγγλου τραγουδοποιού John Conolly, στο σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=9whbpYwk680 μία εκτέλεση των Dubliners, με το ιδρυτικό μέλος Barney McKenna (1939 – 2012) στο τραγούδι, μετάφραση Χ.Δ.Τ.

Στο λιμάνι καθώς περπατούσα
ένα βραδάκι τόσο γλυκό
τα νερά κυματίζαν και φύσαε
τ' αεράκι το θαλασσινό
ένα γέρο ψαρά άκουσα
να τραγουδάει βραχνά
ω! πάρτε με παιδιά, ή ώρα μου
δεν είναι μακριά

Την παλιά νιτσεράδα μου βάζω
τη χοντρή μου φανέλλα φορώ
και ποτέ πια λιμάνι
δε θα ξαναδώ
ώρα καλή φίλοι ναύτες
σας γνέφω από την κουπαστή
θ' ανταμώσουμε πάλι
στο λιβάδι του βιολιστή

Για του βιολιστή το λιβάδι
έχω ακούσει να λένε
εκεί παν' οι ναύτες
που στην Κόλαση δεν καίνε
με καθαρό ουρανό και
των δελφινιών το παιχνίδι
κι ως την παγερή Γροιλανδία
είναι μακρύ το ταξίδι

Την παλιά νιτσεράδα μου βάζω
τη χοντρή μου φανέλλα φορώ
και ποτέ πια λιμάνι
δε θα ξαναδώ
ώρα καλή φίλοι ναύτες
σας γνέφω από την κουπαστή
θ' ανταμώσουμε πάλι
στο λιβάδι του βιολιστή

Με καθαρό ουρανό
σύννεφα δεν πετάνε
και τα ψάρια μονάχα τους
στη βάρκα πηδάνε
ξαπλώνεις με άνεση
δεν έχει δουλειά
η ορντινάντσα τσάι φτιάχνει
για τα παιδιά

Την παλιά νιτσεράδα μου βάζω
τη χοντρή μου φανέλλα φορώ
και ποτέ πια λιμάνι
δε θα ξαναδώ
ώρα καλή φίλοι ναύτες
σας γνέφω από την κουπαστή
θ' ανταμώσουμε πάλι
στο λιβάδι του βιολιστή

Φωτοστέφανο δε θέλω
ούτε άρπα γλυκειά
αλμυρός μόνο αέρας
να φυσάει απαλά
τ΄ακορντεόν μου θα παίζω
και θα πλέουμε γοργά
θα κουδουνίζουν τα ξάρτια
κι όλα θά 'ναι καλά

Την παλιά νιτσεράδα μου βάζω
τη χοντρή μου φανέλλα φορώ
και ποτέ πια λιμάνι
δε θα ξαναδώ
ώρα καλή φίλοι ναύτες
σας γνέφω από την κουπαστή
θ' ανταμώσουμε πάλι
στο λιβάδι του βιολιστή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: