Σάββατο 17 Αυγούστου 2013

Φύρδην μίγδην

Το φίλο μου τον Γιάννη παλιά
όλο τον έψεγα και τον κατηγορούσα
τον κορόιδευα και τον λοιδωρούσα
που του άρεσε ν΄ακολουθεί
τις επιταγές της μόδας
συνεχώς να ενημερώνεται
(στην εποχή μας, αρχικά, από περιοδικά
εν συνεχεία απ' το διαδίκτυο)
για τις τάσεις και τα στυλ
και όλο να αγοράζει
ενδύματα και υποδήματα, γυαλιά
και να ανανεώνει συνεχώς τη γκαρνταρόμπα του
κι όλο να παίρνει μαραφέτια, αντικείμενα και γκάτζετ
θύμα τον έλεγα, κορόιδο
άβουλο καπιταλιστικό ανδρείκελο
δούλο της διαφήμισης
κι άνθρωπο που στερείται προσωπικότητος,
ενδιαφερόντων ουσιαστικών, ιδανικών
- πώς θύμωνε καμμιά φορά! -
τις πιο πολλές φορές ωστόσο μ΄αγνοούσε
τα χούγια του εκείνος και τα δικά μου εγώ
οφείλω ωστόσο να του αναγνωρίσω
και του το έχω πει πολλές φορές
ότι ανάμεσα στις τόσες
και τις τόσες ανοησίες που μου έχει αναφέρει
δυο τρεις απ' τις προτάσεις του δοκίμασα
και αποδείχτηκαν εξαιρετικά καλές και επιτυχημένες
συνέχεια έκτοτε χρησιμοποιώ τα προτεινόμενα
και πάντα τον θυμάμαι.

Ένα από αυτά ήταν (πάει πια τόσος καιρός)
εκείνα τα μικρά, μαύρα, δερμάτινα σημειωματάρια
με το λαστιχάκι, το σελιδοδείκτη και το τσεπάκι
στο εσωτερικό της πίσω πλευράς
μια φίρμα ήτανε παλιά
που είχε κατά κόρον χρησιμοποιηθεί
και από επώνυμους ακόμα
ύστερα για δεκαετίες περιέπεσε σε αδράνεια
και στις μέρες μας αναβίωνε ξανά
εγώ ανέκαθεν χρησιμοποιούσα
σημειωματάρια διάφορων ειδών
όλο άλλαζα ωστόσο και ποτέ
ένα δεν είχα βρει να μου ταιριάζει
με το συγκεκριμένο ενθουσιάστηκα από την αρχή
τόσο εύχρηστο, τόσο βολικό και τόσο όμορφο συνάμα
μαζί πάντα τό 'χα
και τόσο που μου άρεσε που ακόμα
κι όταν δεν το χρησιμοποιούσα
ήθελα από την τσέπη να το βγάζω
και στα χέρια να το κρατώ
να το αγγίζω, να το κοιτώ
πολύ το αγαπούσα το σημειωματάριο μου αυτό.

Όπου σημείωνα τα πάντα
χωρίς τάξη και σειρά
όπως τύχει, φύρδην μίγδην
πάει να πει στίχους διάφορους
τίτλους ιστοριών (που θα γράφονταν αργότερα)
συνόψεις, περιλήψεις, ιδέες
ή περιγραφές εικόνων
λήμματα λεξικών και εγκυκλοπαιδειών ανύπαρκτων
κι ακόμα και ολόκληρα ποιήματα
μικρές ιστορίες ή δοκίμια
κι αυτά ανακατεμένα
δίχως κανόνα ή ειρμό
παρά μόνον την ημερομηνία συγγραφής
με λογής-λογής δουλειές, υποχρεώσεις
υπομνήσεις, καθήκοντα και στόχους και άλλα τέτοια.

Που και που, ξεφυλλίζοντας
- κάτι να βρω - τα σημειωματάρια
 σκεπτόμουνα πως πρέπον δεν είναι
τα υψηλά νοήματα κι αισθήματα
έτσι, προχείρως να αναμιγνύονται
με τα πεζά, χωρίς πνοή και στυλ και γούστο
ζητήματα της καθημερινότητας
μα κατά τον ίδιο τρόπο συνέχιζα
γέμιζαν τα σημειωματάρια
τέλειωνε τό 'να, ξεκίναγε τ΄άλλο.

Με τη βραδύνοια που με διακρίνει
μου πήρε τρία χρόνια τουλάχιστον να βρω
μια λύση - και ήταν τόσο απλό
προσάρμοσα ένα κορδόνι- δεύτερο σελιδοδείκτη
και χώρισα το σημειωματάριο σε δύο διαμερίσματα
το ένα και πιο σημαντικό
που ξεκινούσε απ' την αρχή κανονικά
ήταν αφιερωμένο στα "καλλιτεχνικά γραπτά"
το δεύτερο που ξεκινούσε από το τέλος
στα τεριμμένα και τα πρακτικά.

Εύκολο που ήταν τελικά!...
κι έτσι συνέχισα στο εξής
με τακτική και αρμονική κατανομή
τα σημειωματάρια μου να συμπληρώνω...

Μόνο που...να, τώρα που έχουνε
περάσει πια χρόνια και χρόνια
και η αλήθεια είναι πως πια σπάνια σημειώνω
παρά πιο συχνά στο γραφείο κάθομαι
και αργοπίνοντας μια κούπα καυτό τσάι
τα παλιά σημειωματάρια μου φυλλομετρώ
διαπιστώνω πως ότι
σε κείνα τα πρώτα, τα "ανάμμεικτα"
τους στίχους και τα τέτοια προσπερνώ
και στέκομαι περισσότερο διαβάζοντας τα  άλλα
σπαράγματα ζωής αληθινά ανώτερα
πολύ καμμιά φορά από την τάχα μου την "τέχνη".

Να, για παράδειγμα δείτε και μόνοι σας:

"Κρεμμύδια, καρότα, λάχανο, μπρόκολο, πορτοκάλια,
σέλινο, ψωμί, γάλα, μακαρόνια, τόννο κονσέρβα,
σαμπουάν, χαρτί υγείας, ξυραφάκια"

"Αποτελέσματα εξετάσεων αίματος και ούρρων μητέρας,
επικοινωνία με παθολόγο, ραντεβού για υπέρηχους,
ενημέρωση φαρμακείου για παραλαβή φαρμάκων
συνταγής την επόμενη εβδομάδα"

"Γιορτάζει η Εύα - ευχές"

"Τηλέφωνο υδραυλικό για καζανάκι"

"Να πάρεις σώβρακα! ΔΕ γίνεται να
το αναβάλεις άλλο! Έχουν χαλάσει τα λάστιχα
σχεδόν σε όλα, δεν έχεις να φορέσεις!"

"Σε ένα μήνα το μνημόσυνο στο χωριό"

"Το τελευταίο ΣΚ του μήνα το φετινό
φεστιβάλ Ερότικα, το Σάββατο στις 10 μ.μ.
η Ντάνα Ντήαρμοντ από την Αμερική
θα είναι εκεί και θα μοιράζει αυτοπροσώπως
αυτόγραφα και εσσώρουχα της (χρησιμοποιημένα)"

"Τακτοποίηση λογαριασμών - εφορίας"

"Επίσκεψη με μητέρα στη θεία Ιουλία -
αχ! Θεέ μου τι τραβάω!"

"Καθάρισμα το σπίτι μες στην εβδομάδα,
αχούρι έχει γίνει"

"Ξεκινά σε 3 ημέρες η δυνατότητα
προπαραγγελίας του νέου μυθιστορήματος
του Τζ. Ν. από το Άμαζον"

κ.ο.κ.

Λοιπόν; Τί λέτε;




Δεν υπάρχουν σχόλια: