Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009

Πάλι και πάλι και πάλι: ημερολόγιο τοίχου

Για τη γραφή(*) και την αντιγραφή(**): Χ.Δ.Τ.
*
Σαν κουκουβάγια που τα μωρά της
νομίζει τα πι’ όμορφα στη φύση
έτσι πονάω τα λειψά μου στιχάκια
σα νά ‘ναι παιδάκια που τά ‘χω γεννήσει

Κι ας με περιγελούν κι ας με περιφρονούνε
κι ας με κοροϊδεύουνε μέχρι τον τάφο
ας γελούν όσο θέλουν, ούτε με νοιάζει,
εγώ χαίρουμαι όταν τα γράφω

**
Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου

Ανατ. ηλίου 7.15, Δύση 19.18
Σελήνη 7 ημερών
Ευφροσύνης οσίας,

Παφνουτίου μάρτυρος

Για αγάπα με, για αρνήσου με,
για πε των αμαθιών σου,
να μη με σαϊτεύγουνε,
όντε περνώ από μπρος σου.

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου

Ανατ. ηλίου 7.16, Δύση 19.16
Σελήνη πρ. τέτ.
Μετάστασις Ιωάννου
του Θεολόγου


Ανάθεμα σε, λογισμέ,
όταν μου τήνε φέρνεις,
την αγαπώ στον ύπνο μου,
και πάλι τήνε παίρνεις.

Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου

Ανατ. ηλίου 7.17, Δύση 19.14
Σελήνη 9 ημερών
Καλλιστράτου και των

συν αυτώ 49 μαρτύρων
Παραπονούμαι σου πολλά,
μά ‘χω το ‘γω το δίκιο,
γιατί έκαμες τ’ αχείλι μου
πρικό σαν το ροδίκιο.

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου

Ανατ. ηλίου 7.19, Δύση 19.11
Σελήνη 11 ημερών
Κυριακού αναχωρητού
Τρύφωνος Μάρτυρος

Εμπήκα στο σοκάκι σου,
κι όσο να βγω στην άκρη,
το μαντηλάκι μου έλυωσα
σφογγίζοντας το δάκρυ.

Κυριακή 4 Οκτωβρίου

Ανατ. Ηλίου 7.23, Δύση 19.04
Πανσέληνος
Ιεροθέου επισκόπου Αθηνών,

Δομνίνης μ.
Ως τρέχουνε τα νέφαλα
και του καιρού ακλουθούνε,
τρέχουν και με τα μάθια μου,
όντε σε θυμηθούνε.

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου

Ανατ. Ηλίου 7.26, Δύση 18.59
Σελήνη 19 ημερών
Σεργίου και Βάκχου μαρτ.
Ιωάννου Ερημίτου

Όταν σου θέλω θυμηθεί,
προβαίνω στο φεγγάρι
και παίρνω μια παρηγοριά,
πως το θωρούμε ομάδι.

Σάββατο 10 Οκτωβρίου

Ανατ. Ηλίου 7.29, Δύση 18.55
Σελήνη 22 ημερών
Ευλαμπίου και Ευλαμπίας

μαρτύρων, Θεοφίλου
Άχις, και να’ μουνε πουλί
κι αητού φτερά να εφόρου,
την εβδομάδα δυο και τρεις
νά’ ρχομουν να σε θώρου.

Κυριακή 11 Οκτωβρίου

Ανατ. Ηλίου 7.30, Δύση 18.53
Σελήνης τελ. τετ.
Αγ. 317 Θεοφ. Πατ. Ζ’ Οικ. Συν.,
Φιλίππου διακόνου

Όσο ψηλά κι ανέν πετάς,
θάλασσα, τον αφρό σου,
δε μου τη σβήνεις τη φωθιά,
απού με καίει ομπρός σου.

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου

Ανατ. Ηλίου 7.33, Δύση 18.49
Σελήνη 26 ημερών
Ναζαρίου, Γερβασίου
Κοσμά επισκόπου

Την νύκτα δεν κοιμούμαι
τον άγγελο ζητώ
να πάρη την ψυχή μου,
διότι δεν βαστώ

Κυριακή 25 Οκτωβρίου

Ανατ. ηλίου 7.44, Δύση 18.34
Σελήνη 8 ημερών
Μαρκιανού, Μαρτυρίου μ.,
αγίας Ταβιθάς

Παναγιά μου Τηνιακιά,
για δος μου χαρτζηλίκι,
γιατί δε μού ‘μεινε λεπτό
από το μπεκριλίκι

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου

Ανατ. ηλίου 6.45, Δύση 17.33
Σελήνης πρ. τετ.
Δημητρίου μεγαλομάρτ.

Μυροβλήτου

Εμένα η αγάπη μου,
μοιάζει σαν τ’ ατζιτζίκου,
όπου ανεβαίνει στη συκιά,
και τραγουδάει του σύκου

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου

Ανατ. ηλίου 6.52, Δύση 17.25
Πανσέληνος
Ακινδύνου, Πηγασίου,
Αφθονίου κ.λ.π. μαρτύρων

Ανάθεμα σε, Μοίρα μου,
Μοίρα μου, ανάθεμά σε,
και στο καλό δε βρίσκεσαι,
και στο κακό πάντα ‘σαι.

Κυριακή 8 Νοεμβρίου

Ανατ. ηλίου 6.58, Δύση 17.19
Σελήνη 22 ημερών
Σύναξις αρχιστρατήγων
Μιχαήλ και Γαβριήλ


Πώς μοιάζεις με τη μέλισσα!
Μα είσαι μία σφήκα,
έχεις της σφήκας το κεντρί,
της μέλισσας τη γλύκα.

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου

Ανατ. ηλίου 7.04, Δύση 17.15
Σελήνη 27 ημερών
Ιωάννου Χρυσοστόμου

πατριάρχου Κων/πόλεως

Όπου κι αν πας, οι στράτες σου
να ειν’ δάφνη και μερσίνη,
κι όπου πατάς να πλάσκουνται
τριαντάφυλλα και κρίνοι.

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου

Ανατ. ηλίου 7.10, Δύση 17.11
Σελήνη 3 ημερών
Αβδιού προφήτου,
Βαρλαάμ μάρτυρο
ς

Θεέ μεγαλοδύναμε,
μεγάλο τα’ όνομα σου,
φύλλο δεν πέφτ’ από δενδρί
χωρίς το θέλημα σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: